ماهان شبکه ایرانیان

۷  ترفند برای افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن (بخش دوم)

آیا در مورد سوخت و ساز بدن و تاثیر آن بر کاهش وزن چیزی شنیده اید؟ برای افزایش سوخت و ساز بدن خود چه راهکارهایی را تجربه کرده اید؟ آیا دوست دارید در حالی که نشسته اید و استراحت می کنید، کالری بیشتری بسوزانید؟ با این مجموعه مطالب همراه ما باشید.

7  ترفند برای افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن (بخش دوم)

آیا در مورد سوخت و ساز بدن و تاثیر آن بر کاهش وزن چیزی شنیده اید؟ برای افزایش سوخت و ساز بدن خود چه راهکارهایی را تجربه کرده اید؟ آیا دوست دارید در حالی که نشسته اید و استراحت می کنید، کالری بیشتری بسوزانید؟ با این مجموعه مطالب همراه ما باشید.

برای افزایش سوخت و ساز بدن:

1-از ادویه های تند استفاده کنید

استفاده از ادویه های تند در وعده های غذایی، میزان کالری مصرفی در طول هضم غذا را افزایش می دهد. اگر به غذاهای تند علاقه دارید، بدانید که بکارگیری این روش، سوخت و ساز بدن شما را افزایش خواهد داد. برخی تحقیقات نیز نشان می دهد که موادی به نام «ایزوتیوکسیانات» که در خردل تند، واسابی (نوعی گیاه) و ریشه‌ی خردل وجود دارد، چربی های قدیمی را فعال می کند و میزان سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

هیچ یک از وعده های غذایی را حذف نکنید

بدن شما از نظر مکانیزم حیاتی به شکلی ساخته شده است که می تواند برای مدتی طولانی غذا را برای خود ذخیره کند. بنابراین وقتی یکی از وعده های غذایی را حذف می کنید، بدن شما سوخت و ساز خود را پایین می آورد، تا از گرسنگی جلوگیری کند. برای جلوگیری از چنین حالتی، پنج یا شش وعده ی کوچک غذایی را در برنامه روزانه ی خود قرار دهید و از میان وعده های سالم نیز استفاده کنید. با این کار متوجه می‌شوید که خوردن میان وعده های کوچک به شما کمک می کند که در طی روز از سطح انرژی خوبی برخوردار باشید و همچنین دائما احساس گرسنگی نکنید.

پروتئین مصرف کنید

بدن شما برای هضم غذایی که می خورید، فعالیت زیادی انجام می دهد و در نتیجه‌ی این فعالیت، سوخت و ساز بدن افزایش پیدا می کند. قابل توجه این که، میزان سوخت و ساز پروتئین نسبت به مقدار مشابهی از کربوهیدرات ها یا چربی ها، بیش تر است. البته یک رژیم «صرفا پروتئین» توصیه نمی شود، زیرا کربوهیدرات ها منبع انرژی بسیار خوبی برای دوندگان هستند. اما سعی کنید که در تمام وعده های غذایی روزانه، مقداری پروتئین وجود داشته باشد. بهترین منابع پروتئین عبارتند از:

  • عدس،
  • ماهی،
  • حبوبات،
  • پنیرِ سویا،
  • شیر کم چرب،
  • کمی گوشت قرمز،
  • ماست بدون چربی،
  • تخم مرغ و تخم انواع پرندگان،
  • سینه ی مرغ یا سینه ی بوقلمون بدون پوست.

سوخت و ساز بدن : حفظ فعالیت متناسب روزانه

برای افزایش سوخت وساز بدن، تا حد امکان تحرک روزانه ی خود را افزایش دهید. اگر شغل شما به نحوی است که باید ساعت های طولانی  پشت میز بنشینید، سعی کنید در همان حال که سر جای خود هستید گاهی پاهای خود را تکان بدهید. در صورت امکان نیز هر از گاهی از جای خود بلند شوید و کمی در اطراف راه بروید. این کار نقاطی از بدن که درحالت نشسته تحت فشار هستند را کمی آزاد می کند و خون در تمام بدن به گردش در می آید.

 

منبع: Verywell

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان